סיפור אנימציה
החלק הראשון (וכנראה החשוב ביותר) ביצירת סרט כלשהו הוא סיפור טוב.
אם אתה לא מקבל את הסיפור שלך כבר מההתחלה, אז לא משנה כמה הסרט שלך נראה נהדר, אנשים לא ייהנו לצפות בו. הסיפור מגיע ראשון.
וודא שהוא מושלם ושהוא עובד לפני שאתה ממשיך הלאה.
בהנפשה, הסיפור מתפתח ומשתנה לעתים קרובות במהלך ההפקה, מכיוון שאתה לא מוגבל לצילומים שקיבלת על סט,
כך שככל שתעבוד יותר על פיתוח הסיפור שלך, כך תפחית את הזמן המבוזבז במהלך ההפקה.
תסריט אנימציה
ברגע שהרעיון לסיפור מוכן, השלב הבא הוא כתיבת התסריט.
חשוב להעביר את הרעיון למילים בהקדם האפשרי, בכדי שנוכל להבחין בבעיות כלשהן בסיפור לפני שנכנס לייצור.
חברת אנימיישן המפיקה סרטוני אנימציה לעסקים, מתמחה בהפקת סקירפטים מעין אלו.
אמנות קונספט
ברגע שהתסריט מוכן, נוצרת לרוב אמנות קונספט כדי לבסס את הסגנון הויזואלי של הסרט.
זה צעד מהנה באמת, והוא הסיכוי הראשון שנגיע לראות חלקים מהסרט מתעוררים לחיים על הנייר. זה הכל לבחון ולנסות דברים.
Storyboard
השלב הבא, הוא יצירת לוח התכנון, שהוא ככל הנראה אחד הצעדים החשובים ביותר בכדי להבין את הסרט.
Storyboarding מאפשרת לך להסתכל בסרט שלך כעל סיפור שלם ומבחין וסיפורי צעדים.
הכנת אחד מספק גם לך משהו שאתה יכול להראות לאנשים אחרים למשוב.
רוב האנשים מגיבים טוב יותר ללוח התכנון מאשר לתסריט.
ברגע שאנחנו שמחים עם הלוחות, אנו עוברים ליצירת אנימציה.
Animatic
אנימציה היא גרסת הסרט של לוח התכנון שלך.
אם לוח התכנון הוא כמו ספר קומיקס, אנימציה זה כמו סרט.
אנו מכניסים את כל הלוחות לתוכנית עריכה ועורכים אותם בתזמון הנכון, מוסיפים כמה אפקטים של מוזיקה וסאונד זמניים
(מספיק כדי להעביר את פעימות הסיפור השונות), וכשסיימנו יש לנו את הגרסה הראשונה של הסרט שלנו מוכנה לצפות.
נהדר כמו לוח התכנון, אנימציה ממש נותנת לנו הצצה ראשונה לאיך הסרט שלנו הולך להיות.
יצירת נכסים
בשלב זה, בהתאם למדיום האנימציה שבחרת, ניצור את הנכסים השונים לסרט שלנו.
לצורך הנפשת תלת מימד ניצור את הדגמים עבור הדמויות, הסביבות, התפאורות והאביזרים.
אנו נשתמש באמנות המושג ובגיליונות הדגם כתיחסות שלנו.
לאחר מכן, דגמים אלה יצטרכו להיות מחוברים עם שלד תלת ממדי עם בקרות, כך שנוכל להנפיש אותם בסצנה שלנו.
עבור אנימציה דו-ממדית נצייר את הרקע, נסיים את גיליונות העיצוב של הדמות, ובמידת הצורך – נתקן את הדמויות בתוכנת האנימציה הדו-ממדית שלנו.
לצורך הנפשת עצירה-תנועה נבנה את הסטים שלנו, הבובות שלנו, האביזרים ופריטי לבוש שונים הדרושים לסרט.
אנימציה
סוף סוף אנו מוכנים לאנימציה!
זה המקום בו אנו סוף סוף מכניסים חיים לסרט.
הדמויות מתחילות לנוע, ואנחנו יכולים לראות את נשמת הסרט מתעוררת לפנינו.
זה דבר מדהים, אבל זה גם לוקח הרבה זמן.
אם זה נעשה בצורה לא נכונה, זה יכול להרוס את הסרט שלנו.
אנימציה גרועה היא כמו משחק רע: אפילו אם הכתיבה והסיפור יציבים, אנשים לא ישימו לב אם המסירה לא בסדר.
מוסיקה | עיצוב סאונד
באופן אידיאלי עבדנו עם מוזיקאי מיום ההפקה הראשון, ודאגנו שהמוזיקה תואמת את מה שניסינו לעשות עם הסרט, ודואגת שהסרט יעבוד עם המוזיקה.
מוזיקה היא בדרך כלל לא משהו שאנחנו פשוט זורקים עליו בסוף, ולכן אני מעדיף שיהיה איתי לאורך כל ההפקה כך שהיא תהפוך לחלק בלתי נפרד מהסיפור.
מעצב הצליל מסיים אחר כך את כל אפקטים הצלילים של הסרט כמו שטות, אווירה וקולות, כמו גם שליטה ועירוב באודיו הסופי של הסרט.
עוד מאמרים מעניינים באתר: